Opis produktu
Agregat prądotwórczy jednofazowy Honda EU22i to najlepiej sprzedający się i najwyżej oceniany kompaktowy generator inwerterowy Hondy. Ten nowoczesny agregat charakteryzują: cicha praca i mała waga w stosunku do mocy maksymalnej, najwyższa jakość prądu wyjściowego (inwerterowa stabilizacja napięcia), możliwość równoległego połączenia dwóch generatorów EU22i w celu podwojenia mocy wyjściowej (autosynchronizacja) oraz tryb pracy ekonomicznej. Do dodatkowych zalet należy gniazdo prądu stałego (DC 12V) idealne do ładowania akumulatorów typu samochodowego bezpośrednio przez agregat prądotwórczy.
Tryb Eco Throttle inteligentnie zmniejsza zużycie paliwa, błyskawicznie dostosowując obroty silnika do aktualnego poboru prądu. W zależności od obciążenia, zużycie paliwa może spaść o 30%, a agregat może pracować nawet do 8,4h na jednym tankowaniu przy niewielkim obciążeniu. Tryb eco równocześnie zmniejsza głośność i emisję spalin.
Wszystkie agregaty inwerterowe Honda umożliwiają pracę równoległą. Ponieważ moc elektryczna jest sterowana elektronicznie, dwa podobne modele można połączyć ze sobą za pomocą dedykowanych kabli, dostępnych w ofercie Honda jako akcesoria. Para generatorów zachowuje się wtedy jak jeden, zapewniając podwójną moc elektryczną dla bardziej wymagających zastosowań. Zsynchronizowane w ten sposób dwa przenośne agregaty EU22i mogą dostarczać do 3,6 kW stabilnego prądu.
Usprawniony system rozruchu zapewnia lekki ręczny start. Nowy wyłączniki upraszcza przygotowanie do dłuższych okresów nieużywania agregatu. Wybranie odpowiedniej pozycji na wyłączniku pozwala na odcięcie dopływu paliwa, podczas gdy silnik pozostaje uruchomiony do momentu zużycia całej benzyny w gaźniku i zatrzymania silnika. Opróżnienie gaźnika jest zalecane, jeśli nie zamierzamy używać agregatu przez okres dłuższy niż 30 dni. Pomaga zapobiegać problemom, w tym zatykaniu się gaźnika przez nieświeże paliwo i zapewnia łatwiejszy rozruch, gdy agregat jest ponownie potrzebny.
Nowy EU22i to większa moc generowanego prądu 2,2 kW o najwyższych parametrach (inwerter) z zastosowaniem większego silnika GXR 120 i zmodyfikowaną prądnicą. Poprawiano również system chłodzenia zespołu prądowego co poprawia jakość i efektywność generowanego prądu. Nowy EU22i to również łatwiejsza obsługa serwisowa. Konserwacja jest łatwo przeprowadzana przez drzwiczki w obudowie. Wymiana oleju silnikowego jest wymagana co 100 godzin pracy i jest łatwiejsza i czysta dzięki zwiększonej średnicy otworu wlewu oleju do silnika, co ułatwia aplikacje oleju bezpośrednio z oryginalnej butelki. Wydłużony kanał zatrzymuje olej podczas opróżniania miski olejowej. Wszystkie modyfikacje, a zwłaszcza zwiększona pojemność silnika, nie wpłynęły na zmianę wagi, rozmiarów oraz emisji hałasu.
Na panelu przednim umieszczone są: lampka kontrolna czujnika oleju, ostrzegawcza przeciążenia, kontrolna zasilania, bezpieczniki obwodów prądu zmiennego, bezpiecznik obwodu prądu stałego, włącznik trybu ECO, gniazda równoległego połączenia dwóch generatorów, zacisk uziemienia.
Wyposażenie standardowe: Zabezpieczenia magneto-termiczne prądnicy i olejowe silnika. Kontrolki pracy i przeciążenia. Tryb pracy ekonomicznej – Eco Throttle, gniazdo prądu stałego, gniazda do autosynchronizacji.
Dodatkowe opcje: Licznik motogodzin, kabel do ładowania akumulatorów, kabel do autosynchronizacji, pokrowiec ochronny dostępny w trzech wersjach kolorystycznych (srebrny, marine, khaki).
Dane techniczne
Model EU22i 2,2kW 21,1 kg 90dB(A)
Moc max. 2,2 kW
Moc nom. 1,8 kW
Gniazda AC 2 x 230V 16 A
Gniazda DC 12V – 8,3A
LWA /Stopień ochrony 90dB(A) / IP23
Rodzaj silnika GX120
Moc max. (norma SAE J1349) 2,8 KM
Rozruch-ręczny/elektryczny ręczny
Długość 509 mm
Szerokość 290 mm
Wysokość 425 mm
Masa sucha 21,1 kg
Zbiornik paliwa 3,6 l
Czas pracy do 3h50min (w trybie standardowym)