Regulamin Sklepu Internetowego
(Obowiązuje od 01.01.2023 r.)
§1.
- Regulamin określa zasady sprzedaży produktów znajdujących się w ofercie sklepu internetowego prowadzonego przez sprzedawcę.
- Do zasad sprzedaży produktów w sklepie internetowym stosuje się przepisy obowiązujących ustaw.
§2.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- sprzedawcy – oznacza to firmę ANZA Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Bursaki 6A, 20-150 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000274805, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, Wydział VI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, której nadano numer identyfikacji NIP 7123051814 oraz numer statystyczny REGON 060220232,
- sklepie internetowym – oznacza to prowadzony przez sprzedawcę punkt sprzedaży, umieszczony na witrynie internetowej pod adresem: www.anzasklep.pl.
- produktach – oznacza to legalnie wprowadzone do obrotu towary, które są prezentowane przez sprzedawcę w sklepie internetowym,
- kliencie – należy przez to rozumieć konsumenta lub przedsiębiorcę, dokonującego zakupu w sklepie internetowym,
- konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć nabywcę będącego osobą prawną, jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej lub osobą fizyczną, dokonującego zakupu w Sklepie Internetowym w celu związanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą bądź zawodową.
§3.
- Klient może porozumiewać się ze sprzedawcą, np. w celu uzyskania informacji lub złożenia reklamacji:
– pod adresem: ANZA Sp. z o.o., ul. Bursaki 6A, 20-150 Lublin
– pod numerem telefonu: 817473834
– za pomocą poczty elektronicznej: info@anzasklep.pl - Dokonywanie zakupów w sklepie internetowym wymaga zalogowania na stronie www.anzasklep.pl poprzez przeglądarkę internetową i adres e-mail oraz potwierdzenie zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu.
§4.
- Dokonanie zakupu przez sklep internetowy wymaga złożenia przez klienta zamówienia na oznaczony produkt.
- Klient składa zamówienie poprzez wybór produktów, wypełnienie formularzy zamówienia i potwierdzenie zakupu na stronie z podsumowaniem z uwidocznioną kwotą do zapłaty, która zawiera wszystkie ponoszone przez klienta koszty.
- Zamówienia z nieprawidłowymi danymi klienta lub nieprawidłowo wypełnione mogą być wstrzymane w celu dodatkowej weryfikowane przez sprzedawcę.
§5.
- Zamówione produkty dostarczane będą za pośrednictwem firmy przewozowej pod adres podany przez klienta w formularzu zamówienia lub odbierane przez klienta w siedzibie sprzedawcy.
- Zamówione produkty będą wysłane bezzwłocznie w terminie nie przekraczającym terminów uwidocznionych w ich opisie w sklepie internetowym.
- Koszty dostawy są pokrywane przez klienta. Wysokość kosztów dostawy podawana jest do wiadomości klienta poprzez uwidocznienie na stronie zamówienia.
- W przypadku, gdy łączna wartość zamówionych produktów wynosi co najmniej 1000 (tysiąc) złotych, a łączna waga przesyłki nie przekracza 100 (stu) kg, koszt dostawy zamówionych produktów pokrywa sprzedawca.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: gotówka przy odbiorze, przelew bankowy, Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, raty obsługiwane przez Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą we Wrocławiu.
- W przypadku wybrania przez klienta płatności gotówką przy odbiorze, klient pokrywa koszt opłaty za pobranie. Wysokość opłaty jest uwidoczniona na stronie zamówienia.
- Ceny w sklepie internetowym są cenami brutto i obejmują podatek od towarów i usług (VAT).
§6.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć produkt zgodny z umową. Jeżeli sprzedany produkt jest niezgodny z umową, konsument ma prawo do złożenia reklamacji na zasadzie rękojmi w ciągu 2 (dwóch) lat od daty wydania mu danego produktu przez sprzedawcę.
- W celu rozpatrzenia reklamacji konsument udostępni sprzedawcy produkt wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji zawierającym określone żądanie/roszczenie. Sprzedawca odbierze od konsumenta produkt na swój koszt.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni kalendarzowych rozpatrzy reklamację.
- Skorzystanie przez konsumenta z uprawnień przysługujących mu z tytułu niezgodności towaru z umową nie wpływa to na możliwość skorzystania z innych uprawnień, w tym wynikających z przepisów prawa i z gwarancji producenta.
- Postanowienia zawarte w par. 6 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
§7.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem klienta – przedsiębiorcy, jeżeli rzecz sprzedana ma wady. Reklamacje składane przez przedsiębiorców rozpatrywane są w trybie i na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku – kodeks cywilny.
- W przypadku stwierdzenia przez nabywcę – przedsiębiorcę, że rzecz sprzedana ma wadę, nabywca, będący przedsiębiorcą, dostarczy rzecz wadliwą na adres siedziby sprzedawcy na jego koszt.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez sprzedawcę
- Skorzystanie przez przedsiębiorcę z uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień przysługujących mu z tytułu gwarancji.
§8.
- Produkty mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
- W przypadku produktu, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, klient może reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji lub korzystając z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy z tytułu rękojmi. Skorzystanie z uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień przysługujących mu z tytułu gwarancji. Usługi serwisowe dokonywane w ramach gwarancji producenta wykonywane są w siedzibie sprzedawcy lub w innym autoryzowanym punkcie serwisowym wymienionym w załączonym do produktu dokumencie gwarancyjnym.
§9
- Jeżeli klient posiada status konsumenta w rozumieniu art. 22 kodeksu cywilnego przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy (względnie ostatniej z rzeczy lub ostatniej partii lub części) lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą konsument musi poinformować sprzedawcę : ANZA Sp. z o.o., ul. Bursaki 6A, 20-150 Lublin, tel. 817473834, e-mail: info@anzasklep.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępny pod adresem http://www.anzasklep.pl/odstapienie.pdf, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na stronie internetowej www.anzasklep.pl. Jeżeli konsument skorzysta z tej możliwości, sprzedawca prześle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy sprzedawca zwraca konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany u sprzedawcy), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności będzie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzi się on na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniesie on żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracany towar należy odesłać lub przekazać na adres : ANZA Sp. z o.o., ul. Bursaki 6A, 20-150 Lublin, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformuje sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Postanowienia, dotyczące konsumenta zawarte w par. 9 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§10
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). - Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§10
Sprzedawca przetwarza dane osobowe klienta w celu realizacji zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Zbierane dane dotyczą liczby i rodzaju składanych zamówień w celu ich realizacji, a także zgromadzonych plików cookies dla celów zapewnienia poprawnego działania procesu sprzedaży oraz statystycznych. Dane osobowe mogą być przekazywane w ograniczonym zakresie podmiotom wyspecjalizowanym w świadczeniu usług niezbędnych do realizacji zamówienia (dostawa towaru i obsługa płatności). Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, klientowi przysługuje prawo do wglądu, korekty, kontroli oraz do ich usunięcia. Zgoda na przetwarzanie danych może zostać wycofana w każdym czasie w dowolnej jednoznacznej formie – pisemnie, ustnie lub elektronicznie poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w ustawieniach konta klienta. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.